Gråt inte över spilld mjölk!

/ Permalink / 0
Inget kalas utan kras? Idag är det valborg och även om jag inte firar det på något sätt verkade Tamar vara i gasen.
I påskas fick hon en kyckling från påskriset. Förutom det stal hon några också! Och hon älskar dem!
Idag lekte hon tydligen lite för vilt för plötsligt kom hon inrusande i köket och kort därefter hörde jag en rejäl kras. Trodde hon råkat välta en hel hylla eller nåt.
Men det var bara ett litet bord där våran fina eldslykta stod! :/ Allt glas var trasigt. Lite tråkigt förstås. 
Men jag tycker ändå det är skönt hur avslappnad man kan vara. Så länge det inte är jag som förstör något så kan jag sucka lite och bara rycka på axlarna. Det var ju inte med flit. Skulle det vara jag dock som förstörde den kanske jag hade börjat lipa eller nåt hahaha...
Kycklingen hamnade väl för nära bordet och Tamar gjorde ett av sina superryck och flög in i det, ganska ostabila bordet a la ära vara gud i höjden detta har jag gjort i slöjden! sånt händer!
..
 
Den skyldige gömde sig på säkert avstånd för att se på medan jag städade.
..
Blev till att plocka glas. Funderar på om man kan göra något annat snyggt med det?
Antar att man kan elda i lyktan ändå även om det inte är glas runt. Kanske mindre skyddat förstås. Tänkte att kanske var det lika bra. Hade den stått där tills vårat barn blivit lite äldre hade kanske hen vält bordet och fått glaslyktan i huvudet. För jag antar att ett barn inte är lika snabbt som en katt. Fascinerande hur Tamar hann välta bordet och springa och gömma sig i köket innan allt föll i golvet! haha...
..
Sen efteråt började tamar bli väldigt kelig. Om det var något form av fjäskande som ursäkt eller glädje för att jag kröp runt på golvet med henne, det vet jag inte.
På sista bilden ser vi kycklingen. Ja tycker vi lägger skulden på den! 
Till top