Ingen bryr sig om mig!

/ Permalink / 0
Bebisen tog verkligen slut på alla krafter i förrgår när den sparkade runt nåt galet. Nu har den legat väldigt lugnt sen dess. Den vaknar till ibland och ändrar ställning typ. Trippar lite på mina revben.. Men det är allt. Sen sover den! Noll dygnsrytm?
 
.
Sitter och lyssnar på en pod.. spiderchick.nu om ni har hört om den bloggen. Hon och någon kompis snackar om graviditet. Mycket snack om folks kommentarer. Hur fruktansvärt det är!
Och jag fattar inte! Jag var orolig innan för att folk skulle ta på min mage konstant. Kommentera vad tjock jag var eller nåt sånt. Men nu märker jag att jag inte kunde bry mig mindre och istället undrar jag varför ingen gör just de sakerna? Ingen kommenterar!? Ingen tycker MIN mage är intressant. Ingen bryr sig om att jag är gravid!!!
Jag känner för att ställa mig mitt i centrum och skrika. HALLÅ! JAG ÄR GRAVID! Ingen som känner för att glo  oförskämt på mig eller kommentera en fruktansvärd kommentar?
..
..
Kanske hade jag blivit trött på det om det hade hänt mig. Vad vet jag. Men just nu sitter jag mest och tycker andra gravida är lite känsliga! 
"Några pojkar skrek att jag var stor! Asså så fruktansvärt oförskämt. Vilka idioter det finns!"
"En kvinna kom till mig och sa. Oj vad stor du är. Det kan inte vara långt kvar. Jag kände för att skrika till henne att skita i det!"
eller
"Alla ska bara hela tiden kommentera att jag har en jättestor bebis i magen! Så störigt. Magens storlek har ju inget med det att göra!"

Några klassiska exempel på vad vissa gravida tvingas utstå varje dag! Gripande.. 
 
..
Som vanligt är det Orhans familj som ligger i framkant med att komma med lustiga kommentarer och fundera på kön. Haha.. För dem får jag visa magen i alla möjliga vinklar. Vända på mig och visa upp min rumpa. (mystiskt! haha Men jag har självklart inga problem med att skaka rumpan i webkameran. Med byxor på självklart!) Snacka om sparkar, om hur mycket jag äter och om hur tjock jag blivit jämtemot andra gravida. Och höra sånt där typiskt skrock som finns i mängder runt graviditet. 
Så jag tycker det är lite kul att prata med dem de få gånger de händer och det lilla jag förstår. I alla fall då får jag känna mig lite i centrum med min graviditet! ;)
Till top