Bilbo

/ Permalink / 0
Igår var vi alltså ute och såg den andra filmen om Bilbo och dvärgarna! :) The hobbit 2.
Gillade den, precis som den första. Lustig och äventyrlig fantasifilm. Sånt gillar jag.
Det enda jag störde mig på var hur otroligt ofta de använde dataanimeringa! Fusk skulle jag kalla det. FUSK! För det var så otroligt tydligt att det var animerat också!
Varenda gång de filmade personerna på mer än 5 meters avstånd animerade de istället. Ehm? Var det för dyrt att använda små skådespelare näst intill Gandalf?
Samma med alla orcher. Det var kanske en riktigt endast när de filmade närbilder. Resten var animerat!
Klart jag fattar att det måste animeras ibland. Men i denna film var det överdrivet mycket och dåligt gjort!
..
Utdraget att göra en trilogi om denna stackars lilla historia men jag är fast och ser fram emot nästa film! :D
Läste föresten nu att karaktären Beorn spelades av Michael Persbrandt. haha hade hört förut att han skulle vara med men såg honom ju aldrig så trodde jag drömt. Läste nu att det var han! hahaha kände inte igen stackarn! XD
..
 
 
 
Till top