Min mage i vecka 15+5.

/ gravid, mage / Permalink / 0
Förlåt för ännu ett inlägg om att jag inte går upp i vikt, blir större eller ser särskilt gravid ut. Men jag finner det lustigt!
..
Fin röd linje a la byxa!
..

Orhan kommenterade igår. "Men du blir ju inte gravid. Du ser ju bara smalare ut."
Jag tror det beror på att min mage är spänd och inte pluffsig längre! Men den kommentaren fick mig att spendera kvällen med att kolla på andras magar i ungefär samma vecka som mig på internet. Och galet. En del är jättestora. Eller jättestora. Men där finns en kula. Man kan se att de är gravida även med kläder på. 
Varför ser inte jag ut så?
Kollade på olika forum och hittade snart massa andra tjejer och kvinnor som frågade samma sak. 
"Jag är i vecka 15, varför får jag ingen mage?"
"Jag är i vecka 17. Min syster säger att jag inte ser normalt gravid ut och att nåt är fel på mig!"
"Jag är i vecka 14. Alla andra har så stor mage men för mig syns det inte alls!"
..

Helt omöjligt att ta en vettig bild med webkameran. Armen kommer i vägen och jag måste stå lite böjd för att nå bra... Konstig vinkel. Men ni ser. Ser ni någon bebis? Kunde lika gärna vara frukosten! XD Eller min vanliga brist på magträning!
..
Skrattade lite åt det hela och berättade för Orhan. Nu tänker jag ligga och gotta mig åt att ha en liten mage! När andra har svårt att resa sig ska jag minsann skutta runt här hemma!
När andra får besvär och smärtor spelar jag bandy!
Det enda som är trist är väl kanske att jag inte kan ta en cool gravid-bild någon gång. Ser ju bara ut som jag är lite rund eller har ätit nyss!
Fast vad vet jag. Den kanske tvär-växer i vecka tjugo osså är jag större än störst!
Vet egentligen inte vad jag hoppas på. Det enda jag oroar mig för att är att jag ska spricka upp från naveln till röven när jag föder!
Allt det andra. Go for it! Du får ligga hur du vill i min mage unge fru/herr Gashi!
När började ni bli stora?
 
Till top