Många bebisar föddes häromdagen!

/ Permalink / 0
Vårat fönster i vardagsrummet har på sistone blivit helt prickigt då en spindel behagat bygga bo där, lägga ägg. Och ja nu så är det spindelbebisar på hela rutan. 
De väntar väl på det rätta tillfället att flyga iväg.
Jag tycker det är lite småkul. Jag kan kika på dem i trygghet utan att få dem i ansiktet. Jag är inte så förtjust i spindlar. Men tusen bebisar är kul.
Var tvungen att ta kort. Men det var lättare sagt än gjort. Vet inte vad man ska ha för superobjektiv! Svårt att liksom få med hela härligheten. Och samtidigt se att det är spindlar!
Mamman eller pappan har dock lyst med sin frånvaro sen jag tog fram kameran. (Jag vet inte om det är mamman eller pappan som hänger med barnen. Alla spindlar är ju så olika... eller är det oftast pappan som sköter om äggen?)
 
En stor härlig svart spindel som jag nog skulle skrika om den hängde på denna sida rutan. Men där ute går det fint. Där kan den få hänga med sina barn hur mycket den vill! ;)
..
Några ur den stora familjen! Får se om föräldern visar sig nåt igen. Så ska jag ta ett fint familjefoto! haha... 
Fast hen kanske har stuckit till andra jaktmarker nu när äggen är kläckta?!
 
Till top