Tidsomställning!

/ Permalink / 1
Stressigt att jobba vintertid när resten av världen lever sommar. haha... Ja för vi skulle köra vintertid idag!
..
Folk var uppe och tittade brevlådorna. Kunde det stämma. Klockan var ju sju och ingen tidnig. Hade tidningsbudet slappat tro?
Icke sa nicke. Jag körde på som bara den. Inte mitt fel att vissa envisas med att vakna tidigare bara för att ställa om klockorna?
Dessutom tog ju nattradion slut innan jag hunnit klart. 
Har inte sovit sen jag kom hem. Ingen lust! Jag väntar nu på att Orhan ska vakna. Han vaknade med mig och somnade inte förrän jag kom hem. Klantigt! haha...Eller sött..
Men nu sover han hårt. 
Jag har legat i soffan och kämpat med att sitta vid internet. Men det är som en gråzoon här över vårt hus i Mariestad. Till slut gav jag upp och gick till köket. Av någon anledning funkar det mycket oftare här än i resterande delar av lägenheten!
Laddar lite film som jag seda kan avnjuta i soffan igen! haha...
..
Glad påsk på er!
..
#1 - - Agneta:

Hej Petra! Jag har läst igenom din blogg nu. Du skriver bra men jag blir lite förundrad, tycker du ens något är bra med din graviditet? Får lite uppfattningen att den bara verkar vara till besvär jämt. Tycker det är lite drygt mot de som kanske inte får/kan uppleva en graviditet. Min var inte jättekul alltid heller, men jag såg iallafall att det kommer något underbart utav den :)

Ha det så bra!

Svar: Hejsan!Möjligen jag skriver mycket om mitt illamående och.. ehm. Nåt mer. Men jag skriver ju också om sparkar och kläder till bebisen. Jag vet inte. Det kanske är mest om vad som är jobbigt.
Jag kan ju erkänna att nej jag tycker inte det är jättekul att vara gravid! Jag ser fram emot att få se vad för bebis vi ska få men jag är lika mycket rädd för vad som ska hända då! Det är olika från dag till dag.
Tror det beror på att jag inte planerat att bli gravid eller är särskilt barnkär. Utan jag får helt enkelt växa in i det hela.
Sen är jag inte så gulligull som person. Andra kanske kan sitta och kalla sitt barn i magen för vackra ord och skriva fint om det. Jag kan inte. Tycker det är lite pinsamt. Men det är ju min personlighet!
Tror kanske folk som inte känner mig missar min glimt i ögat. För ingen i min närhet tycker ju att jag verkar bli en hemsk mor.

Att det är drygt mot dem som inte kan få må vara. Och de har all rätt att beklaga sig över det. Men jag har också rätt att klaga över vad jag tycker är jobbigt.
PÅ samma sätt som någon som reser till Thailand har rätt att klaga på de långa resan även om jag inte har råd att åka dit.
Och så är jag väl mycket drygare då om jag skriver om hur jobbigt det är att städa lägenheten eller att min man gör oätlig mat när vissa här på jorden kanske inte har ett boende eller råd med mycket mat! vilket jag anser är värre... Men jag tycker fortfarande jag har rätt att klaga över mina ilandsproblem!
Dåliga exempel kanske men du fattar min poäng!

Roligt att du tycker om min blogg i alla fall. Jag kan ju försöka tänka på att klaga mindre och lyfta fram nåt glatt och gulligt oftare!
Hade! :)
Petra Gashi

Till top