Går vattnet på stan...

/ Permalink / 0
Ja det känns verkligen som om barnet ska ramla ur mig. Om inte barnet så något annat otrevligt! Antar att det är ungen som fixerar sig, eller så har jag fått världens urinvägsinfektion! XD Sånt som gravida får hela tiden tydligen! 
Tänkte ringa och försöka formulera en fråga men upptäckte att mödravårdcentralen här inte har telefontid och då tappade jag lusten. Känns nog så pinsamt att ringa till dem. Men att ringa till förlossningen. Jag tror ju inte precis det är allvarligt. Och hur i hela friden ska jag formulera mig. Jag kan precis inte några fackliga utryck för mina nedre regioner! Haha...
Nej jag överlever. Läste lite på internet och blev mer säker på det hela om att barnet fixerar sig.
..
..
Var ute på stan idag. Säkert bra tänkte jag där jag promenerade fram. Nu ramlar barnet på plats snabbare! haha.. Har ingen aning om det är så.. men läste att om man sitter mycket och degar så kan barnet ta längre tid på sig att vända sig osv.
..
Jag var med syster och Ezekiel. Ezekiel var sitt gladaste över att se mig. Då blir man ju nästan lycklig. När det sitter någon i vagnen och slår en på rumpan, drar en i byxan, sträcker sig mot en och gör allt för att locka till sig en. Tog till slut upp honom och fick många glada kramar och kyssar. Han rent hoppade i min famn. Sedan fick jag en lika våldsamt besviken reaktion när jag la tillbaka honom.
Jag har lyckats med att bli populär moster haha...
..
Nu sitter jag och samlar energi för att laga middag och diska. Suck och blä... Är trött och varm. För ja det är varmt ute och jag har jeans! Var alldeles svettig efter benen! Sa till Ulrika att nog vattnet hade gått! XD
Hade hur som helst mysigt ute. Kul att vara lite i farten mer än att bara sitta hemma! 
Till top