Mager...

/ Permalink / 0
Drömde en mardröm under natten att vi var på Nataels ettårskontroll och han hade inte gått upp något i vikt. Skämdes ihjäl. Kändes som om alla dömde mig och jag kände mig som en fruktasvärd mor. Låter jag Natael svälta?
..
Så har känt en evig press under hela dagen att få i Natael mat! Så han gått upp något till kontrollen som är på Torsdag!
Det gladde mig väldigt att han tyckte väldigt mycket om den helstekta kycklingen med potatis och holandaise! ;)
Han åt mängder.
..
Liten...
..
Föresten.. han äter med sked nu. Bara med sked. Vet inte hur det gick till. Har alltid lagt fram sked och det var någon gång under denna månad, minns inte riktigt, som vi på allvar uppmuntrade. Applåderade och hjälpte lite.
Typ bara en dag eller nåt. Men sen helt plötsligt åt han med sked. Inte alls med handen. Förra veckan började han..
Jo ärtor... smörgås... sånt man måste äta med händerna. Eller om han tappar något. Men annars nej! Enbart skeden.
Tycker han kunde variera lite. Han sitter ju i flera år och försöker få upp något på den där stackars skeden! Haha.. Så han blir ju aaaaldrig klar!
Men det är väl bra. Att han är stor pojke!
Till top