Frisör sökes!

/ Permalink / 3
Sitter och kikar på frisörsalonger. Ska för första gången klippa mig hos en frisör.. en frisör som talar samma språk som mig och tar rejält betalt alltså! Har ju ett besök i Kosovo. Albansk frisör för 5 euro (Då var en euro värd runt 8 kr tror jag så det blir 45 kr!) Önskar de kunde kosta så lite här i Sverige. Men sen hade jag aldrig betalt mer för den frisyr de gav mig! haha 
..
..
Så jag är livrädd. Jag har inte hört eller vet någon om någon frisör här i Mariestad som jag dömer dem hårt efter mina fördomar som inte bygger på någon som helst fakta.
Det får absolut inte vara ett tråkigt namn som låter som det ska stå någon gammal kvinna som klippt hår i evigheter och tröttnat på sitt jobb. Eller en hurtig gubbe som tror han vet vad som är snyggt. Namn som Torgfrisören eller Jonssons salong (Såna namn gör mig så nervös så jag darrar!)
..
 
..
Av någon anledning vill jag inte att någon snubbe ska klippa mig. Känns som om jag bara hört dåligt om män som är frisörer. Så aldrig i livet!
Måste vara en ung person.. Medelålders kvinnor får mig att tänka på min mamma som klippte bort en halv decimeter när man som liten ville spara. Ja medelålders kvinnor ger mig känslan av att de kommer tro de vet bäst och skiter i mina önskemål!
..
..
Men nej.. känner mig nervös. Tror dels de kommer klanka ner på hur mitt hår är klippt tidigare. De kommer säga att jag har helt söndertrasat hår och klippa bort precis allt! Sedan kommer de ge mig en skitsvår frisyr jag inte har en chans att sköta! En frisyr jag med all säkerhet kommer tycka är ful också!
..
 
..
Ni kanske undrar varför jag ens ska tvinga mig till sådan tortyr som att lägga mina hårstrån i annan människas vård. Jo, jag måste få en frisyr. Och en frisör ska väl se vad man passar i? Jag är lite sugen på lugg igen! ;)
Av någon anledning får jag inte till det längre. Jag har försökt klippa men jag... lyckas inte. Tyckte jag var ganska bra på att fixa frisyr förut. Men nu går det bara inte!
#1 - - Linda:

Komiskt nog har jag precis samma dilemma !! ;) Måste få mitt hår fixat men är livrädd o gå fel ! Ingen koll på Robertsforsfrisörer....har svårt o tro att det finns nån duktig här ute xD PANIK !

Svar: Finns det ens en frisör där i Robban? haha... Föresten har ni testat den där thai-svenne restaurangen. (på tal om ingenting) Jag och Orhan var alltid nyfikna på den när vi bodde där men vågade aldrig in! :P
Petra Gashi

#2 - - Linda:

Btw du passa sjukt bra i det super röda håret !! Sjukt häftigt !!!:D
Nje vi har inte vågat att gå dit.. Det verkar stendött och ja typ ofräscht ;) heheh!

Svar: Ja jag är lite sugen att färga igen... nu när jag änteligen fått tillbaka min naturliga färg. Dock har min naturliga färg blivit mörk på gamla dar. Lite besviken. Så kanske jag blir röd igen haha :P
Petra Gashi

#3 - - Anna:

Hm, det där känns som ett påhopp...

Svar: Haha.. inget att skämmas för! Du vet att du tycker om att ta i när du klipper! :P
Petra Gashi

Till top