Prata om något mer viktigt!!!

/ Permalink / 0
Ååååh det är ett sånt evigt tjat på radion om festivaler och hruvida de är jämställda. På allvar. Inget annat snackas det om. på nyheterna, på radioprogramen. Ja de lägger till och med in dokumentärer om det för säkerhets skull!
Nämner de en festival måste de genast dra upp statistiken på kvinnligt-mannligt!
Vem i hela friden bryr sig!??!?!
..
Det finns väl viktigare jämställdhetsfrågor att kriga om? Eller? Musik. jag har aldrig någonsin i mitt liv tänkt på musik på det viset. Antingen gillar jag artisten eller så inte! I radion är jag glad om artisten sjunger i min tonart! Kanske naturligt att det är fler tjejer! Så är det bara. Brukar inte känna press att jag borde lyssna på varannan kille, varannan tjej när jag lyssnar på musik. Inte alls.
Skulle aldrig någonsin reagera på om det var fler killar på en festival!?
..
För de väljer väl musiken efter hur populär den är. Och råkar det nu vara så att musik där pojkar sjunger är populärare än flickmusik ja då får det väl vara så. Roligt för de sjungande grabbarna!
För jag tror ju knappast festivalerna sitter där och skrattar ondskefullt för sig själv medan de säger. "Nu kunde vi frågat Veronica Maggio om hon ville vara med här men hehe.. vi väljer Tomas Ledin istället hehe.. NER MED TJEJERNA!"
..
Men vad vet jag. Kanske sitter massa kvinnliga artister med tårar i ögonen. Varför frågar inte festivalerna mig om jag vill spela. 
Det är väl tråkigt. Men festivaler ska väl ändå styras efter vad folket där vill lyssna på.
Prata om något annat på radion!
Till top