Bläckfisk!

/ Permalink / 0
Sa att jag var sugen på bläckfisk till Orhan.
Just en sallad vi fick i Italien. En fick och skaldjurssallad. Eller vet inte om man ska kalla den sallad. Den innehöll inga grönsaker utan bara skaldjur och fisk!
..
Har aldrig ätit bläckfisk så annars. Bara bläckfiskringar vilket jag också gillar! :)
Så berättade detta för Orhan och att jag gärna skulle vilja prova göra det hemma någon gång men att i butikerna ligger det ju alltid en hel färsk bläckfisk. Och vad vet jag om att rensa en bläckfisk. Eller det ser så.. snuskigt ut. (förlåt, så får man inte säga om mat) att se hela fisken. Jag vill ha färdiga rena delar!
Men då påstod Orhan att han minsan kunde rensa bläckfisk! En självklarhet!
..
Så nu sitter han och tittar på italienska matlagningsprogram där de gör bläckfisk! haha :D Medan Natael dansar hejvilt till den glada musiken. Ja Natte är vaken. Han vaknade och kunde sen inte somna om. Han fick lite godis som fredagsmys. Vet inte om det blev för mycket av det goda? haha
Som han dansar och håller igång undrar man ju!
..
Snabba kvällsbilder haha
Till top