Tillbaka till allvaret!

Allmänt / Permalink / 0
Så var sista mammahelgen slut. Sista mammalediga helgen. Nu börjar allvaret.
Typ. Att börja jobba helger är ju inte riktigt ett riktigt allvar. Jag är ju till störst del fortfarande mammaledig ett antal månader till.
..
..
Känns lite märkligt. Var ju typ för ett år sen som jag satt och planerade detta. Hur länge jag skulle vara hemma. Vad snabbt tiden gått.
Jag bestämde mig för att ta längre ledigt än jag gjorde med Natael. En månad för att vara exakt. För det blev sånt kaos med Natael. Han grät efter mig hela nätterna. Flaskan var god men gav som ingen trygghet eller nåt.. Så Orhan sov aldrig bra.
Ja en helt onödig månad kan man säga. Gabriel slutade ju amma aptidigt. Och han behöver sällan en kram på natten. Han behöver mig inte alls. 
Jag hade kunnat börja jobbar nästan direkt. Orhan var ju hemma veckorna också så vi har fått semester kan man säga! 
Ska inte klaga. Har varit skönt att sova...
..
Ja men då ser vi fram emot jobb nu. Dra in lite pengar, Få lite rutiner. Det gör faktiskt mycket att det händer något bara några dagar i veckan. Veckan går på något sätt snabbare. 
Ska bara jobba en månad sen får jag troligen lite ledigt igen en helg hehe. Ska på bröllop uppe i västerbotten. Min söta kusin gifter sig! :D
Till top