Packa!

/ Permalink / 0
Sitter och funderar på om jag ska packa nå inför förlossningen. Känns ju så extremt.
Sist gjorde jag det och.. ehm njae hade kunnat göra det just då. Hängde ju nästan 12 timmar hemma! Jag låg i sängen och försökte sova på barnmorskans order (haha ett stort skämt! Vem hinner somna på 3 minuter? Inte jag!!!) medan Orhan skuttade runt och packade de sista sakerna som inte låg i väskan. Typ tandborste, kamera... Han packade säkert om väskan också. Han vill ha sin ordning!
Det är ju inte stress a la hollywood-film vi talar om!
..
Fast det är klart. Det kaaaaan bli stressig! Plötsligt är det akut och jag glömmer allt! Framför allt något kul att pyssla med efter att ungen är född. Det fick jag inte med mig sist och heeeemska saker vad trist BB var. Önskade Natael hade varit lite mer krävande!
Kanske skulle lägga en bok i en ryggsäck redan nu!
..
Sen Natael också. Ha en väska laddad för honom. I fall han ska iväg till någon i samband med förlossningen. Vet inte riktigt än!
Känns ju som större risk att glömma något till honom. Typ napp! XD Katastrof.
Så det kan ju vara något att ha fixat.
Men... inte än kanske. En hel evighet kvar. Det är bara känslan av att få börja göra sig redo som gör att man vill göra det tidigt. Att börja fixa liksom gör så det känns mycket närmre än vad det är!
 
Till top