Våningssäng?

/ Permalink / 0
Idag for hela familjen och shoppade inredning. Ja man får väl titta in den "extrema" superslutspurtsrean på möbelaffärerna här. Mio och Jysk!
..
Lampor och skohylla/bänk köpte vi bland annat. Och ett liiiiitet bord till Natael istället för det GIGANTISKA soffbord han haft innan. Han gillar det skarpt. Vi har inga stolar än men han har hängt där hela kvällen med sin mupp och druckit vatten. Lite nonchalant sådär. A la barbord!
Ser dock lite spontant/tomt/löjligt ut i hans rum... Vet inte riktigt om jag har en inredningsplan där?! Illa!
..
 
..
Vi tittade på säng till Natte också. Vilket vi ju egentligen behöver mest akut. Annars har ju bebis ingen stans att sova! XD Bebis får sova så länge han behöver i vår säng. Men vill ju ha möjligheten att vänja honom till egen säng!
..
Orhan hittade en våningssäng och blev helsåld. Och jag känner mig inte helt emot iden. Har funderat på hur det ska gå till att klämma in två sängar i pojkarnas lilla sovrum! Vill inte ge dem varsitt rum än!!! En våningssäng skulle ju lösa allt!
Men hur tidigt kan man sova i våningssäng egentligen?
Natael fick visa om tiden var inne genom att försöka ta sig upp. Han kunde inte. Första trappsteget var i höjd med hans navel. Så han stod ju där som en liten ballerina och försökte hitta krafterna att trycka sig uppåt.
Loftsängarna var hans favorit. Bästa kojorna ever!
..
Alltså att något barn skulle sova där uppe blir ju inte aktuellt förrän om 1-1,5 år då spjälsängen känns onödig! Och han ska ut ur vårt rum!!! (haha) Då är Natael typ 3. Är det vansinnigt tidigt? Läste att man inte skulle ha sån säng till barn under 6. Men ehm.. jag sov i en sån säng när jag var mindre. Var det 3 eller 4? Jag dog inte. Ramlade väl en gång.. som jag minns. Skulle skoja med syrran som låg under. Böjde mig liiiite för långt fram! 
Vad tycker ni?
Till top