Ljud

Allmänt / Permalink / 0
Här om dagen slog det mig att jag är trött på att höra saker. Hela tiden. 
Kanske har vant mig. Tänker inte på det lika mycket som i början. Fast ändå..
..
Menar ljud från andra lägenheter. Grannarna! 
Varje kväll harklar sig en granne så brutalt både på balkongen och i sitt sovrum att vi hör det. 
På toaletten kan jag lyssna på samtal i någon annan lägenhet genom fläkten.
En flicka behagar stampa uppför trappan till sin lägenhet. 
Ibland ska någon hysteriskt hoppa där uppe.
Och någon lägger sin mobil på jag vet inte vad som deras vibrator får mig att tro att det ringer någonstans här hemma.
På balkongen får jag ta del av grannflickans skönsång och några andra grannars intressanta diskussioner om fläktar och jobbiga kunder.
Jag hör om någon kommer in i hyureshuset, om någon går ut i trappen, om någon ska till förråden.
Jag hör om någon bråkar eller kanske har barnkalas.
..
I början fick man ju panik. Just när Natte hade svårt att somna började någon prata hysteriskt högt och man satt där och tänkte irriterade tankar om den personen som var tvungen att sitta i preciiiis rummet ovanför Nataels och prata så högt!!!
Men det är lite småstörigt. Hela tiden...
Lägenhet...
Till top