Dålig stil!

Allmänt / Permalink / 0
På tal om kläder... haha kom plötsligt bara att tänka.
Varför kan äldre så lätt vräka ur sig kommentarer om ens kläder? Vara nästintill taskiga.
Har fått många kommentarer under mina dagar av just äldre. De ska göra sig lustiga över vad man har på sig. Eller helt enkelt utan att skämmas säga att det är fult.
Inser de inte att eftersom jag har på mig det troligen tycker det är snyggt och kan bli sårad av deras kommentar?
..
Jag kanske inte heller tycker det är supersnyggt att sticka i skjortan i byxorna och dra upp dem till naveln. Eller att vandra runt i kappa och basker när det är 30 grader ute. Men inte går jag fram och drar mina bästa skämt och skrattar dem i ansiktet?
Man gör inte så. Inte mot någon. Även inom samma generation kan man ju ha olika smak! :P
..
Tror nog äldre är lite ouppfostrade.
..
Inte ens i en kort ljusblå kjol har ni rätt att skratta åt mig. haha
Till top