Hepp

Allmänt / Permalink / 0
För ett tag sen letade jag upp såna där mamma-övningar. Knip och naveln mot ryggraden grejs. Fick ju ett papper efter Natael men efter denna förlossning fick man minsan ingen påminnelse.
Jag skrev ner det jag hittade på internet och la det på bra plats. Ja sen låg de pappret där. Och låg. Natael hittade det, ritade på det, rullade ihop det till en boll och.. det försvann.
..
Men idag tog jag tag i saken. Blev inspirerad av en väns blogg som också nyligen fått barn! ;)
Nu ska magen och ryggen stärkas!!!
Först en hurtig promenad. 2 km. :P Försökte få med Orhan på en längre mysig familjeprommis men han påstod att det var dåligt väder. Trams! Jag tog med mig en pojke. Den största (mer tyngd till träning!) och sen hurtade vi runt så fort som möjligt, med möjligen en paus för att titta på fåglar.
..
 
..
Väl hemma, genomsvett, skulle jag göra lite träning, som jag mindes i huvudet av det jag hittade.
Lättare sagt än gjort. Låg jag på rygg kom Natael och satte sig på mig och hoppade.Vad vet jag, kanske är bra träning för de musklerna. Står ju att man ska spänna magen som om man tog emot ett knytnäveslag.
Sen i nästa stund skulle han mata mig med vatten och modersmjölksersättning. Och skrattade ihjäl sig åt mig när jag fick det överallt i ansiktet.
När jag stod på alla fyra klättrade han upp på mig, eller hängde sig i mina ben.
Så jag vet just inte vad för träning det blev av det hela. Skrattade mest.
..
Man ska nog träna när barn sover kanske..
 
Till top