Näe.. jag kommer inte prata i telefon!

Allmänt / Permalink / 0
Orhan tycker jag måste lära mig prata i telefon.
Det är min värsta skräck. Vet inte varför. Men jag klarar inte av det. Till och med när det är en vän som ringer. 
Jag erkänner, jag har ibland ignorerat och låtsas som jag inte hört. Inte för att jag ogillar er. Men det vrider sig i magen vid tanken på att svara.
.
"Svara på allt nu!" sa Orhan. ja beror mest på att det ringer massa udda nummer till min telefon nu i och med försäljningar och flytt. Ofta ger jag mobilen till Orhan.
Men nu ska jag skärpa mig.
Så svarade här om dagen på ett främmande nummer.
..
Försäljare.
Dessutom världens nybörjare till tråkig försäljare. Hon satt och läste från ett manus så att jag höll på att dö av tristess. Fattade inte ens när hon frågade mig saker. För det lät ju inte som om hon pratade med mig.
Satt och himlade med ögonen och kunde på allvar inte hålla tillbaka djupa suckar när hon pratade. 
..
Det handlade om brand. Hon frågade om jag kände någon som varit med om det. Och det har jag.
"Oj-vad-hemskt!-det-gick-bra-hoppas-jag!" som en himla robot...
"eeeh.. ja?!"
"Det-är-ju-det-viktigaste, "konstpaus", att-människoliven-klarar-sig! Eller-hur!" fortsatte hon lika monotomt.
..
Människoliven?
.
Aldrig i mitt liv igen. Om att lära sig prata i telefon innebär att man måste lyssna på såna b-försäljare.. otrevliga. Då får det vara.
Dessutom vägrade hon sluta samtalet. Så till slut fick jag ta till min otrevliga sida.
Stackarn lär väl förlora jobbet. Läsa efter manus.. när man pratar om hemska saker som hänt. det är ju extremt pinsamt.
Till top