Bär

Allmänt / Permalink / 0
Ja, jag var trött idag och slockande efter lunch. Skönt.
Sen begav vi oss ut för att plocka bär. På det stället jag sett ut var bären inte mogna än. det var väl lite skuggigt där. Så vi började plocka blåbär där istället. Men gav upp ganska snabbt. Hysteriskt mycket mygg.
Vi körde hem en annan väg och då såg jag röda bär i skogen!
"STOP!"
..
Vi fick ihop 1,5 liter. :) Hallon och blåbär. Väldigt lite blåbär. Plockade i en halvtimme kanske. Man får ju inte riktigt friheten när barnen är med. De kunde inte gå där men satt nöjt i bilen och lekte! Vi kommer nog åka ut mer gånger. Med myggmedel. Och kanske sovande barn! ;)
Kokar sylt på det hela nu. :) Blir väl typ som drottning men med fel proportioner. (Finns det några proportioner för drottningsylt?)
Hallonsylt med en blå touch! ;)
..
Ska koka jordgubbssylt också sen :D Har köpt en sån där låda då och då när de sålt ut billigt. Typ helgens gamla halvmögliga haha XD
Det är en väldig tillfredställelse att få fylla på hemma. Med sånt man samlat och gjort själv! :) Brukade min mor också alltid säga. Och det är väl så först när man får eget hem. Inte ansträngde jag mig nå ofta och plocka bär med päronen heller. Hände ibland! Som riktigt liten!
 
.
 
Till top