Allting löser sig...

Allmänt / Permalink / 0
Jaha...
Så var barnen lämnade. Och jag har faktiskt sökt lite jobb. Eller rättare sagt klurat över om jag måste söka för att inte bli utsparkad ur arbetsförmedlingen. Och skrivit ett långt mail till min handläggare om min situation som gravid och..
tamtaram...
Blivande tillsvidareanställd. 
..
Frågade chefen lite om framtiden. Om de ville ha kvar mig? Om jag fick komma tillbaka efter bebisen? Om det ens fanns nåt att komma tillbaka till!!? Snyft, snyft.
Och ja. Klart de ville ha kvar mig. :D :D :D Till hösten skulle jag få en riktig anställning.. tillsvidare. Men hon visste inte än på hur mycket procent.
Underbart. Ja dels att jag har kvar jobbet. Men också att jag då kan skriva ur mig ur arbetsförmedlingen och ändå ha barnen på förskola. Då enbart pågrund av jobb. Hoppas Gabriel kan börja tycka det är kul. :/
Fast beror lite på hur stor tjänsten bli. Hahaom det blir lite kanske det är lika bra jag är kvar så det åtminstone blir en dag per vecka på förskolan!
..
Sötaste pluttarna
..
Gabriel hatar förskolan. Blir ju så långt mellan gångerna. Eller han hatar avskedet. Enligt personalen kommer han snabbt över det.
Natael älskar den! Han rusar in så jag känner mig som en tönt som funderar om jag bör gå in och säga hej eller bara kan gå. haha... Ingen märker ju någonsin att man kommer på hans avdelning.
Var typ inga barn där nu. De flesta har ju sommarlov. Läste att man betalar extra om man har barnen på förskolan just under loven. Jaja... tror ändå det var bra de fick vara där en dag denna vecka. Nästa vecka är sista veckan, sen är det sommarlov för dem!
Det här var ju trots allt enda dagen jag utnyttjat i form som arbetslös. haha.. När skulle jag annars ha skickat det där viktiga mailet?
..
Nu ska jag sluta leka arbetslös och städa lite. (det har sannerligen förfallit här på sistone! Jobb och resor till Lycksele!) Sen ska jag se om Linda vill ha lite kaffebesök! ;)
Till top