Vecka 19

Allmänt / Permalink / 0
Veckan jag sett fram emot.
Konstigt. Fick för mig när hon bokade ultraljudet att det var så ovanligt sent mot tidigare graviditeter. Men det är ju exakt samma vecka.
Ja jag var väl lite förvirrad då! Eller räknade helt tokigt!
..
Bebisen är ca 22 cm lång. Kan knäppa sin händer. (står det. Tycker det låter märkligt? Den kan ju inte det förrän antal månader efter födsel?)
..
Magen känns rund och mjuk. Ingen gravidmage. 
Livmodern finns där. Vissa dagar känns den jättehård och obehaglig. Kan inte ligga på mage eller knappt ha Gabriel i knät för att det är obehagligt. Ibland känns den inte alls!
Hela 4 kilo har jag lagt på mig nu. Ja typ. Så väger lite 
..
Ja till min förvåning har jag ju känt av bebisen nu. Ja, säger förvåning för jag trodde den skulle vara väl inbäddad och oförmögen att berätta om sin existens för mig. Eller helt enkelt ointresserad.
En kick. Kände det en gång igår också. Så det blir väl kanske en gång per dag nu. Eller mindre.
Med tidigare bebis har första kickarna varit startskottet för ett evigt röjande. Men det behöver ju inte vara så nu. :)
Kan tvivla på att jag kände vad jag kände också, eftersom det är så långt mellan gångerna. Det kan bara var magknorr ändå. XD haha
..
 
Alltså vet ni hur imponerad jag är över bilden. Det är inte lätt att hitta fokus när man ska ta kort på sig själv. Fick ju helt enkelt gissa hur mycket jag bör vrida på fokus..grejen! (kamera-experten har talat!) Och lyckades på fjärde försöket! Blev bättre än jag trodde dessuom, hade lugnt nöjt mig med fokus på soffan eller på skrivbordet!
Till top