Frågor

Allmänt / Permalink / 0

1. Vad är ditt mellannamn?: Cecilia

2. Vilket var ditt favoritämne i skolan?: Alla praktiska ämnen typ. Möjligen inte hemkunskap haha. Men träslöjd, bild, binderi, musik.. :) Sen gillade jag att skriva också. Så typ svenska men då svenska mest består av helt värdelös grammatik så näe...

3. Vad gillar du mest att dricka?: Finns inte en sak. En kopp kaffe på maten är gott. En kall cola en varm dag. Gott! En kopp te på kvällen. Gott! Ett glas vatten när man är megatörstig. Finns mycket!

4. Vilken är din favoritsång just nu?: Jag lyssnar inte på egen musik längre utan bara på det barnen lyssnar på. Har tänkt det ibland men det känns hysteriskt avlägset att sätta på något som jag gillar. vad gillar jag?

5. Vilken är din favoritmåltid?: Kan jag inte heller välja på. Men jag tror jag älskar indisk mat. Finns nog inget man blir mer lycklig av. Men blir ju sugen på mycket annat! Beror på tillfället och vad man senast åt!

 

6. Vad köpte du senast?: Dammsugarpåsar. Ja så spännande är jag! XD

7. Bästa boken någonsin?: Vet inte.. läser lite och är glatt överaskad när jag faktiskt fastnar för en bok. Minns inte ens vad jag läste sist? Men gillade harry potter-böckerna. Kommer säkert kunna läsa dem igen i mitt liv. Deckare kan vara bra ibland om man slipper en sur gammal deprimerad gubbe som huvudperson!

8. Favorit-färg?: Det är nog svart. Fastnar för det på kläder och inredning. Faaaast.. har börjat dras mot grått istället. Både på mina kläder, barnen och inredning. Har väl blivit lite ljusare av mig på sistone!
När det kommer till typ blommor eller tavlor. Ja men färgklicken. Då har jag ingen favoritfärg alls. Har kommit på mig själv med att bli glad av gul. Men det syns aldrig hemma hos mig!

9. Har du några djur?: Jag önskar jag hade en katt. Saknar min Tamar. Samtidigt som jag är ganska nöjd med att inte ha djur. Särskilt nu när vi bor här uppe. Hade jag bott i södra sverige hade säkerligen mamma varit kattvakt. Vill som ha möjligheten att resa. Men någon gång i mitt liv ska jag ha hus och höns, katter, getter! :D

 
 

10. Favoritparfym?: Jag har på sistone tänkt att det vore kul att ha en parfym. Har aldrig köpt nån jag gillar. Jag har fått i present ibland av mystiska människor. Ingen jag direkt älskat. Har sagt till Orhan att han kan väl köpa en parfym i present till mig någon gång. Haha men han slutade köpa presenter till mig när vi gifte oss! XD

11. Favorithögtid?: Ja ska väl vara julen då sen jag fick barn. Vi firar väl inte så mycket högtider i sverige? Eller för mig har de inte haft stor betydelse. Typ midsommar, första maj, alla helgona.. inget jag går igång på. XD Firar typ bara påsk och jul. Och påsk är bra för vad det står för! En viktig dag! Julen är mysig nu sen jag fick barn! Men har inga krav på mig. Skulle lika gärna kunna dra till Kanarieöarna med familjen!

12. Är du gift?: Ja

 
 

13. Har du någonsin varit utomlands, hur många gånger?: Ja, jag har varit utomlands. På vilket sätt är antalet gånger intressant? Säger ju inget om inget. Tänk om jag jobbade varannan månad i Norge liksom! haha hm vad blir det...8 gånger kanske? 

14. Talar du några andra språk?: Tja vars går gränsen för att få räkna det som att man kan ett språk? Men engelska i alla fall. Har ju läst franska och även om jag glömt massor tror jag att jag skulle kunna lyckas ta mig framåt i livet om jag besökte frankrike. Italienskan är på g. Fattar ganska bra när Orhan pratar men så fort jag ska säga nåt står det stilla i huvudet. Samma med romani arli. Kan förstå vad det pratas om gaaanska bra. Men får jag en direkt fråga fattar jag nada och ska jag säga nåt kommer jag på noll ord!

15. Hur många syskon har du?: En lillasyster! ;) Oj vad liten hon är. Hon är så liten att jag kan balansera henne på lillfingret!

16. Vilken är din favoritaffär?: Tror inte jag har någon. Beror ju på vad jag behöver? Sen finns det affärer som är allmänt kul att bara titta runt i. Och då är det nog inredningsaffärer. Det kan jag och Orhan göra tillsammans. Gå och spekulera om framtida hem! :) Allt från Ikea, Mio till nå dyr liten inredningsbutik!

17. Favoritrestaurang?: öööh.. har jag inte heller någon. Här i umeå besöker vi helst Taj mahal. :) I Töreboda besöker jag helst pizzeria Amanda. haha... I mariestad.. hm kingfisher och sand. I skövde thai house. Ja men man åker ju och äter det man är sugen på. Vi gillar mat. :D

 

18. När grät du senast?: Från favoritrestaurang till ett brutalt avslöjande om hur blödig jag är. Igår blir det nog. Tyckte Orhan var oförstående! XD

19. Favoritblogg?: Gillade när jag hade vänner som skrev blogg. Men typ alla har slutat.. eller skriver ett inlägg per kvartal. Läser en del större bloggar men har nog ingen favorit!

20. Favoritfilm?: Ojoj... Det vet jag inte om jag har en. se samma film flera gånger går inte. Två gånger kanske sen blir det skräp!

21. Favorit-tvprogram?: Tja du.... vet jag inte om jag har en. Kan fastna för nåt ett tag men sen tröttnar man. Eftersom vi inte har tv råkar vi ju inte slå igång nåt och slötitta på utan det krävs ett val. Så det blir inte många tv-program alls. Vet ju knappt vad som går.

22. PC eller Mac?: Eftersom jag hela mitt liv använt pc så blir det väl det. Har bara tvingast använda mac på filmkunskapen i skolan. Men inget jag bryr mig nämnvärt över!

23. Vilken telefon har du?: Ööööh.. fattar inte hur folk vet sånt. Möjligen kan jag märket och då ska folk veta exakt vilken. Men hur i hela friden då? Som om jag brytt mig? Hm.. nu har jag en.. LG.. bello? Hette den så? Det var nåt gulligt!

24. Hur lång är du?: 168 ungefär. :)

25. Kan du laga mat?: Ja det tror jag. Min mor och far berömmer mig då i alla fall flitigt! haha Höjer min matlagning till skyarna! Om man får ta deras omdöme som opartiskt. Här hemma tja.. Gabriel äter bara grönsaker. Natael älskar min pasta har han sagt. (min pasta är all mat jag har pasta i) Orhan är sådär hård och säger. "Ja detta var gott. MEN..." Näe men seriöst. Jag gillar att laga mat. Man kan alltid bli bättre. :)

 
Till top