Arbetstjuv

Allmänt / Permalink / 0
 Orhan fiskar jag myser i soffan med pojkarna. Bolibompa och popcorn. Fest! XD 
 
 
Har packat lite idag. Tagit itu med kontoret som nästan är ihoppackat. Två små garderober kvar att tömma. Kan roa mig med det ikväll när pojkarna sover och om Orhan dröjer.
 
Jag skrev mig en lista vad jag ska göra kommande lediga dagar. Det är ju inte så många innan flytt! Så tänkte vara effektiv och se till att få nåt gjort!
"Men jag då!" sa Orhan.
"Ja men kom på du till dig själv!! Detta är miiina uppgifter!"
"Alltså jag tänkte ju att man kunde plocka småsaker. Typ Kalle Anka pockets"
"Ja men gör du det då, så tömmer jag kontoret!"
"Men.. Jag kommer ju inte på nåt."
 
Tror ni inte den lille snikne arbetstjuven kom in och försökte ta över mitt projekt.
"Ja men jag klarar ju det kanske bättre. Inte orkar du!" försökte han.
Lät honom tillslut rulla ihop en madrass, medan jag tittade på och beundrade hans muskler och imponerande rörelser när man rullar ihop en riktigt tjock madrass, men han var lurig och började stapla gästsängen också. Och försökte ta itu med skrivbordet.
 
"Nä hörru!!! Stoooopp! Ur ur rummet!" fick jag ropa och knuffa ut honom.
 
Tss tss.. Att man inte ska få jobba ifred! Skickade ut honom att tömma en kruka. Sen satt hela familjen och tittade på mig när jag packade lakan.
Inte har han packat pocketsen heller. Det som var hans lilla uppgift som han kom på. XD
Till top