Cykeltjuvar

Allmänt / Permalink / 0
Läste en artikel om en man som blivit bestulen på sin cykel men fått en ny. Av tjuven.
Det har jag också varit med om.
 
Var ju några år sen. Minns inte hur gammal jag var.  Vi upptäckte hur det stod en cykel på vägen utanför vårt hus. Vi tänkte väl bara att någpn var i skogen och inget mer än det.
Men efter nån vecka började vi fundera.
 
Jag tog cykeln för att ställa bort den från vägen. Tänkte ställa den vid våra cyklar. Och upptäckte då att min cykel inte var där.
 
Så då behöll jag den nya cykeln. Dök aldrig upp nån som tog tillbaka den.
Vet inte vem det var som kände för att byta? Min cykel var inte precis finare eller nåt speciellt. Coop... Några år på nacken. Dåliga växlar.
 
Undrar vem det var. Och varför? 
 
Hade den cykeln tills syrran lånade den i smyg och parkerade den i töreboda olåst. 
Ingen mer cykel efter det. 
Till top