Dagvill

Allmänt / Permalink / 0
När jag kom hem från jobbet satt barnen och åt chips och godis. Orhans svar på mitt förvåning var.
"Va är det inte fredag idag?!"
 
Typiskt tecken på dagvill hemmaförälder.
 
 
Vet föresten inte om jag är bättre nu på jobbet. En kund frågade om rosorna var färska.
"Ja de kom i onsdags. Eller väbta nu. Nej onsdag. Haha det är ju idag. I lördags kom de ju såklart."
"Ahaaa?"
"Eller vänta. Men nej. Vi fixade ju blommor igår. Det är ju torsdag idag. Blommorna kom igår!"
(Inte ens jag trodde på mig själv att de där blommorna var färska längre...)
 
 
Ah vi skyller allt på mitt flackiga schema. Vi har som inte det där mån-fredag-livet.
 
Måste säga att dessa två dagar har känts obegripligt långa. Tycker dagarna gått fort väl där. Det har hela tiden funnits att göra. Det har varit kul. Swish slut!!!
Men när jag ser tillbaka på tiden känns det som en hel vecka. 
 
Trött är jag också. Galet trött.
God natt
 
Till top