Drömmar eller mardrömmar

Allmänt / Permalink / 0
Drömmer så mycket sjukt nu för tiden. Värsta drömmen var i veckan om att min kusin avrättades helt fruktansvärt obehagligt (undviker detaljer) av sin granne (?) och filmade det hela själv med sin drönare och la ut det live på nätet.
 
Ofta är mina drömmar så förgrenade att jag inte kan återge historien. Ofta ska vi någon stans. Just det där att göra sig färdig men vi blir aldrig klara. Vi kommer aldrig iväg. Och att det dyker upp massa folk och händelser på vägen. Hela drömmen är dränkt i stress.
 
Eller att ska på typ semester (ja resor, utflykter, semester är ett flitigt återkommande ämne) på nån lägergård med nån, typ mamma och pappa, och vips är nån annan där på samma ställe. Typ en gammal klasskompis. Och så dyker en kollega upp och snackar jobb. Och jobbet är ju där. Och på jobbet dyker någon granne upp. Och plötsligt är vi i kyrkan. Och där är pastorn. Och Orhans morfar. Och så ligger kyrkan i kosovo... Allt medan jag måste organisera och fixa nåt men jag får inte ordning på det.
 
 
Känns som mina drömmar bara skriker stress.
Ja även mord-drömmen som ovan nämnd. För någon jagade mig med pistol på ett köpcenter samtidigt som jag försökte se mordet på internet och gråta en skvätt. Och fundera hur jag skulle hinna stoppa detta när jag var jagad.
 
Drömmer jag inte stressiga drömmar så drömmer jag om att någon bryter sig in i vår lägenhet och försöker mörda barnen. Eller att barnen typ försvinner i en sjö eller ramlar ner i ett alldeles för smalt hål och jag får inte upp dem!!
Såna drömmar brukar väcka mig! XD lite smått oroad!
 
Finns det ens trevliga drömmar?
Till top