En inte allt för trevlig doft!

Allmänt / Permalink / 0
Igår när jag kom hem möttes jag av en märklig doft i trapphuset. What? Är det fel på avloppet? Har någon dött? Är en blomma rutten?
 
Sniffade runt. Doften fanns överallt. Men var den inte bekant? Kände jag inte doften. Som ett minne. Långt in i hjärnan. Nåt man äter...
 
Plötsligt kopplades allt samman. Vår uppfart var full med bilar.
Här pågick en surströmmingsfest!!!
 
Har ingen bild på surströmming. Men saltsill. XD
 
Känner att jag vill äta det en gång till bara för att Orhan ska få smaka. Haha...
Fast bör ju vara i sällskap av folk som uppskattar det. Och gärna ute. Själv kan jag väl äta det fast. Inget jag njuter ihjäl mig av. Det smakar salt.. Otrevlig konsistens. XD
Men bor man i sverige ska man väl uppleva det en gång i alla fall! Inte sant?
Jag har ju ätit gravo komage i kosovo. 
Till top