Ett avslut!

Allmänt / Permalink / 1
Jesaja älskar inte rån. Måste vara unikt i bebisvärlden. Tar jag fram ett rån viftar han med sina små händer och försöker få in en rak höger på det där rånet så han ska slippa äta skiten.
 
Alltså han åt ju det förut men senaste veckan...
Barn...
Nå inte är det skadligt precis. Rån hör ju inte till hälsokosten! Snarare avdelning.' Här ta ett rån så du är tyst en stund unge!'
 
 
 
Tänkte jag skulle ta itu med att få honom att sluta med ersättning på nätterna nu. När jag ändå är ledig några dagar. 
Ja går allt som det ska och han är redo ska det inte ta mer än tre dagar!
Men...
 
Jag orkar inte. Åh vad jag drar mig.
Tanken på att vara uppe en hel natt med gråtande unge och sen gå upp fem!!! För att sedan tvingas hålla igång under dagen!
Blubb blubb blubb...
 
Jag kommer dö.
 
Fast samtidigt. Tänk vad skönt när han slutar vakna för nån himla vana att äta på natten. Tänk om jag snart typ kan få sova på natten.
 
Jag tror inte en stund på att barnen själva lär sig sluta. Att det plötsligt bara sker.
Pft. Underbarn och exempelbarnen i bvcs broschyrer kanske!
 
Alla mina tre har jag tvingat avsluta. Det var tungt med Natte. (Han ammade) tre nätter och bara gråt; Men oh så skönt när det var slut. Han ammade varannan timme! Gabriel minns jag inte klaga?! XD känns som om jag slutade ge och han sa jahapp! Men han vaknade och åt... Hm två gånger om jag minns rätt. Tolv och typ fem?!
#1 - - Anna:

Ja ni var underbarn; i "dagboken" skrev jag 28/3 att du sover bra hela natten med få undantag! Men jag tycker mig minnas att du var 3 månader.
Å i Ulrikas står det - Plötsligt har du börjat sova hela natten 29/7 utan nattmål.

Svar: Från vilken tid räknar du en hel natt? Om du la oss typ tio anser jag det vara fusk! XD
Petra Gashi

Till top