Rörd över naturen

Allmänt / Permalink / 0
Ja är en sån där typ som kam bli lite rörd över att det är vackert. När nåt är vackert kanske man säger.
Särskilt naturen. Perfekta färgkombinationer, en coolt bruten pinne, ljus, blommor you name it.
Orhan får alltid ta del av det. Vet inte riktigt hur han uppskattar det men det är bara till att lära sig uppskatta.
 
"Titta, åh Orhan ser du hur björkarna skiftar i lila-rosa nu när knopparna sväller!"
"Mhmm..."
 
"Titta vilket vackert gult ljus ute. Måste hämta kameran!"
"Ja gör det du!"
 
"Åh Orhan såg du de där blåa blommorna där i diket. Alltså vad vackra!"
"Petra jag kör nu. Jag kan inte titta i diket!"
 
Igår plockade jag hjortron igen och blev sådär överväldigad.
Solnedgång, regnmoln i fjärran. Myren som låg öde och tom. Alldeles alldeles tyst. Bortsett från en fågel som då och då tjöt till.
Den perfekta färgkombon av lila-gröna hjortronblad, lila ljung, ljusgröna blad och röd vitmossa. Alltså...
Ville typ bara sitta där men sånt har man ju inte tid med när man plockar hjortron och solen går ner! Haha..
 
Osså kan jag mitt i allt bli sådär löjligt rörd när jag tänker över att det finns så många olika vackra platser på jorden. Vackra på så olika sätt. Med så mycket olika att erbjuda.
En myr.. Snyft snyft...
 
Ja ni hör ju. Försöker verka cool men jag är en riktig tönt!
Har en känsla av att jag inte kommer vara en sån där förälder som barnen stoltserar med! XD
 
 
 
Osså har man bara världens sämsta mobilkamera att fota med!
 
Fick bara ihop en liter hjortron denna gång. Provade en annan sida av myren och den sög. Plus att hjortronen har börjar skrumpna ihop. Jaja...
Blev mycket motion i alla fall! :D
Nu taggar vi hallon, lingon och kantareller.
Till top