Allting går i perioder

Allmänt / Permalink / 0
Nu är det som lugnt vid läggning.
Var ju ett hett ämne för ett tag sen om ni minns. Någon som absolut inte skulle lägga sig och tog till skrikkortet!
Det var riktigt tufft. Man tappade tålamodet. Jag blev så arg. Skämdes sen. Ja det var jobbigt.
Men nu är det över.
Visst ett och annat klagomål kan komma från honom. Men jag ignorerar det eller säger hysch. Sen somnar han. Utan att jag behöver bry mig. Han smiter inte.
 
Tycker det är mysigt nu att lägga mig bredvid Jesaja och stryka honom lite på kinden. Sjunga nån sång och sedan lyssna på hur de en efter en blir tysta.. börjar andas tungt och ligger alldeles stilla.
För en av dem ramlar nappen ur med ett litet plopp. haha
 
Ska njuta av denna stunden. För det är bara en stund. Alltid så med barn. 
Perioder av perioder av perioder. Och man ska alltid komma ihåg att passa på att njuta av stunden. (Folk som passerat barn-tidens favoritmening!)
Men det ska man väl tänka på också när det väl är tufft. Det kommer gå över, förändras. Även om det tar ett år. 
Ja... snart sex månader med vakennätter med Jesaja. Ja jag ska njuta nu när det börjar gå bra. Oj vad jag ska njuta. Tills nästa trotsålder... eller rättare sagt. När sjukdomarna börjar rulla in!
 
Dessutom sover de överlag bättre. Fler hela nätter. Senare mornar. Mindre barn i vår säng! Jag känner mig utvilad och glad.
Ska njuta av stunden! För som sagt. Perioder...
Ska verkligen njuta!
 
 
Till top