Inte sitta stolen!

Allmänt / Permalink / 0
Varje måltid ären kamp nu.
Jesaja vägrar sin stol. Han ska sitta som oss andra. Så han gnäller hela måltiden och vägrar äta.
Får han sitta som oss är det istället jag och Orhan som gnäller eftersom han inte kan låta bli att klättra upp bordet. Eller flaxar runt så mycket att stolen välter... eller han.
 
 
Idag åt han efter oss andra. När vi ätit klart rusade han upp på Gabriels stol och åt hans rester. Och jag behövde bara säga åt honom 8 gånger om att man sitter INTE på bordet.
 
Vet inte vad man ska hitta på för att alla ska bli nöjda.
Ser fram emot eventuella lugna måltider i framtiden. När alla i familjen beter sig som folk vid matbordet.
 
När ska han börja lyssna på nej ordentligt egentligen?
Tror dock vi har att göra med en framtida kaxig typ. För om jag säger till på skarpen gör han detsamma mot mig. Vifter med sin hand eller finger och pratar med mig med bestämd ton.
Till top