Julaftonen

Allmänt / Permalink / 0
Vi firade jul hemma. Bara vi. Lugnt och skönt. Eller tja.. så lugnt det kan bli med tre stirriga barn som klämmer på julklappar.
 
Jag och Orhan (och Jesaja) gick upp först och började koka gröten och filmade barnen när de vaknade och såg alla klappar haha...
De fick en var också. 
 
Efter gröten drog jag till jobbet. Hade det trevligt med min kollega. Vi drack kaffe, jag fikade chokladpraliner, och skrattade åt spindlar och tulpanbristen. Det kom faktiskt en del folk och handlade typ en bukett eller julgrupp att ge bort till den middag de skulle på eller åt mormor som de glömt köpa julklapp åt.
Men jag tyckte faktiskt det var lite småsegt.
Nästa jul vill jag vara hemma.
 
Sen började julen på riktigt.
Vi åt julbord, började se kalle men slog av skiten, (har inte sett det på typ 15 år och det var ju aptrist! Till och med för pojkarna) läste evangelium och öppnade klappar.
Mysigt.
Sen lekte barnen. Vi åt ris a la malta och avslutade kvällen med "the nativity story" och barnen slocknade typ direkt en efter en. En lång dag.
Det blev tidig kväll för mig och Orhan också.
 
Mysigt.
Det är både och med att fira jul själv. Med andra blir det trevligare och mer speciellt. Nåt annorlunda. Även när barnen somnat. Ja när det bara var jag och Orhan sen var det ju som en vanlig vardag.
 
Barnen har nån att leka med också. Jag minns ju jularna med släkten, kusinerna, som liten som nåt superfestligt!!! Som vi lekte.
Men jag gillar inte planerandet och organiserandet och stöket med att man inte vet om man bör sitta med barn eller diska. Medan vissa tar det som en självklarhet att slappa och nån annan blir stående i köket hela dagen. XD oro över att mina barn stör och förstör. Man kan som inte slappna av...
 
 
Till top