Julstress

Allmänt / Permalink / 0
En vecka kvar till julafton. Så kul. Kanske därför alla kunder var som lite småsura idag. Julstressen som sätter in. Haha
Ja tydligen är ju jul nåt folk stressar över.
Känner inte alls det. Har aldrig känt stress över julklappsköp och mat.
 
Jo möjligen i år över att jag jobbar så pass och vill hinna laga mat haha. Och mitt i allt detta vill folk ha besök!!! 
Så få lediga dagar haha..
 
Jag har redan vispat ihop köttbullar och på onsdag ska det handlas och resten jag vill få gjort i matväg tas då. Lax, sill, strömming osv osv. Och en tårta! (Orhan envisas ju med att fylla år den 25)
Jag tycker det är kul med mat så jag vill göra allt sånt. 
Sen vore det ju kul med mer lussebullar. Får se hur jag gör med den saken.
 
 
 
Vi har fortfarande inte städat allt än heller..
Men hej. Stressad? Nä. Det är att ta i. Allt är ju valbart. Går att minska, förändra, ta bort.
Köp all mat istället eller ät en hämtpizza, köp inte julklappar till alla eller köp nåt enkelt smidigt. Skit i att storstäda och pynta hejvilt.
Hälsa för allt i världen inte på alla släktingar och vänner. Man kan träffas vid andra tillfällen än jul.
 
Inget att stressa över.
Är du stressad?
Till top