Musikhjälpen

Allmänt / Musikhjälpen, Umeå / Permalink / 0
Jobbade i city igår så då var jag väl som tvungen att efter jobbet kika lite på musikhjälpen-buren. (Tvungen och tvungen. Jag ville se det och jag åker inte till centrum sådär bara!) Buketten ligger ju precis nedanför torget där de håller till.
Just då var det sarah dawn finer och nah... ingen jag behöver stå i minus 10 och lyssna på. Skulle handla också och ville hem så blev en snabbtitt. Lyssnade på en låt.
Såg ni mig på tv? Haha
 
Bilden på stormtroopers..sen.. stormtroopersen?. (klurigt med svengelska?) Var mest till Natte faktiskt men den får förgylla inlägget också.
 
Det har ju pågått rätt länge detta men det är först senaste åren jag uppmärksammat det. Tror när Natte var en färsking hade jag på musikhjälpen på svtplay i bakgrunden hela tiden.
Jag jobbade ju som tidningsbud då ocksä och lyssnade på natten haha..
 
Och nu tycker jag det är speciellt. En fin grej. Alla blir då taggade och engagerade.
Och ja särskilt nu när det är här i stan! 
Vi rundar upp priset i butikerna, barnen på skolorna samlar pengar, bössor överallt. Överallt syns engagemang.
Ja.. enade på nåt sätt.
 
Just det.. på tal om bössor. Jag förstår inte det.
Varför startar en del bössor och samlar pengar bara. Varför skulle jag skänka pengar till nån kändis bössa istället för direkt till musikhjälpen? 
Känns lite som att höja deras namn. Om ni förstår vad jag menar. 
Hitta på nåt istället!!!
 
Hoppas det blir mycket pengar nu till det här fruktansvärda ämnet. Vill knappt tänka på det för jag får ont i magen!
Till top