Peppad på julen

Allmänt / Permalink / 0
Vad är dom första fem orden du kommer att tänka på när du hör ordet ”jul”? jesu födelse, julbord, hyacint, stjärnklart, stearinljus

Tänker du göra något annorlunda i jul till skillnad från förra året? ja förra året firade vi ju med släkt. I år är vi själva.

Fortsätt meningen ”ingen jul utan…."? ... mys

Viktigaste saken på julbordet? oj.... gillar det mesta. Kan istället säga vad som inte behöva. Janssons frestelse.

Skulle du kunna tänka dig att fira jul utomlands? ja. Har gjort det ett år faktiskt Haha. Utan att fira jul dock. I kosovo. Men det vore faktiskt mysigt att ta det som typ julklapp. Dra utomlands. Fast vet inte om barnen skulle gå med på det helt? Nu när de fattat vad julklappar är.

Jag skulle förstås känna lite att jag missat julbordet. Äter ju bara det en gång per år haha...

 Julen 2011

Vad ger dig mer julstämning; svenska eller amerikanska jullåtar? både och. Fast jag tar hellre de svenska. (I och för sig kan de lika gärna vara på engelska en del av dem)De fina med kristet budskap. Inte typ jag såg mamma kyssa tomten haha.

Den bästa julfilmen? vet inte... inte den vi såg förra året i alla fall. Om en grannfejd och deras julbelysning.

Föredrar du lussekatter eller pepparkakor? hm en god bulle är ju alltid en bulle.

Brukar ni öppna julklappar på morgonen eller kvällen? en på morgonen resten på kvällen. Är jag uppvuxen med. Men har inte riktigt fått in nå egna traditioner än. Fast tror det nog blir så här med. Det enda är ju att det är så segt att bråka med barnen om att låta klapparna vara fram till jul. (Typ jesaja)

Brukar du köpa en julkalender av något slag till dig själv? näe... har aldrig gjort. Fast vore kul. Om jag fick en skulle jag bli glad. Tror aldrig jag skulle köpa. Känns ovärt. Bättre att köpa en grej jag vet jag vill ha då.

När är det okej att börja julpynta tycker du? första advent eller första december om advent är sen.

Hur pepp är du i detta nu på december och julen? 
pepp!!! Så mysigt med blommor, gran, julklappar julmat osv osv. Tycker det ska bli mysigt bara vi fem i familjen i år. <3 med barn blir man själv som barn på nytt. 

 
Till top