Trerätters

Allmänt / Frozen yoghurt, Pulled pork, Svamppaj, Trerätters, mat / Permalink / 0
När vi firade bröllopsdag gav jag Orhan lite presentkort. (Gillar presentkort hehe. Billig present, personlig, kul! Orhan får ofta presentkort.. han utnyttjar dem typ aldrig så jag borde väl ta det som en hint om att det är en dålig gåva)
Bland annat på trerätters middag. Gärna med lite tid att förbereda. Tänka ut den perfekta menyn och handla.
Han sa igår att han ville ha det igår... lagom med tid att förbereda.. NOT!
 
Men jag tog tag i det idag och tänkte.. man tager vad man haver. Det får bli vad det blir helt enkelt! :)
 
Det blev.. typ en liten svamppaj.
Gjorde ett smördegskex med trattkantarellstuvning på. Och stekt champinjon och purjolök på det.
Lite sallad till det.
Smaskigt.
 
Till middag pulled pork. Det var det vi hade tänkt äta så... hehe. Långkokt karre i allehanda kryddor. Nybakt bröd, yoghurtsås,majs och sallad. Enkelt.
 
Och efterrätten blev en frozen yoghurt-bomb haha.
Frozen yoghurt med vaniljsmak. Och med en lingongelekärna.
På den lingon, apelsinbitar, en saffranskräm, kolasås och pepparkakssmul.
Tyckte smakerna gick ihop oväntat fint. Var orolig att jag gått överstyr och att man inte skulle känna allt. XD
 
Oh det är kul att laga mat.
Önskar jag kunde lägga upp lite snyggt också. Ja alltså den bild jag har i huvudet är inte den som hamnar på tallriken. Jag är för... haffsig. Effektiv som mamma säger. Höhö... Allt går alltid så snabbt. Men när man lägger upp ska det väl vara lite.. försiktigt och känslosamt. Får bjuda folk på middagar oftare så får jag träna. ;)
 
Bilderna i omvänd ordning som vanligt. Vi åt inte glass först.
Till top