Nätter...

Allmänt / Permalink / 0
I morse gick pojkarna upp efter fyra.
Jag låg och ammade.. i sömnen. Minns inte ens när jag började? det tog dessutom inte slut förrän jag gick upp. Vad hände med de sköna nätterna?
Hur som helst.
Väcktes lätt eftersom jag ammade av att Natte kom tillbaka från toaletten och frågade mig om Gabriel också skulle till förskolan. Snart kom Gabriel upp och Natael fångade upp honom. "Ah, Gabriel, god morgon. Ska du till skolan. Kom!"
De gick tillsammans och satte sig i soffan och såg youtubeklipp. Ett mysigt brother-moment kan jag tänka mig. Jag undrade mest vad i hela friden klockan var? Det var ju mörkt ute?
..
..
Orhan vaknade till så jag frågade honom.
"Vad är klockan! Är pojkarna uppe mitt i natten?"
Orhan tittade.
"Ja inte är den sju i alla fall!" svarade han och somnade om.
"Va? så vad är den? Är det morgon?" Tycker min man är extremt irriterande på natten. Man vet aldrig om han är vaken eller fortfarande sover. Och antingen är han arg på mig eller så fattar han precis ingenting. Jag hade ju förväntat mig att han skulle lösa situationen men... 
"Klockan är halv fem!" sa Orhan helt plötsligt. I samma ögonblick ammade Jesaja klart och jag flög upp. Vad pysslar ni med pojkar?! Det är fortfarande natt. Ni kommer somna på skolan om ni går upp nu!
Hade det inte varit mitt i natten hade jag nog tyckt de var rätt söta där de satt tillsammans under filten och tittade på min mobil.
..
Resten av den natten.. morgonen var seg. Pojkarna bråkade och hade svårt att somna om. Jesaja ammade hejvilt. Så fort han slutade amma och slumrade till en stund så att jag saaaakta kunde lägga mig bekvämt vrålade någon av de andra två och han ville fortsätta. Nappen var totalt ointressant. Mitt arma bröst. Kändes som om jag aldrig kunde somna om.
Gabriel gick upp igen och letade efter mormor och morfar. Jag orkade inte bry mig. Men Natael lugnade Gabriel med att mormor och morfar snart skulle hälsa på. 
Det visste jag inte... ?
..
Vid halv åtta gick jag upp. Då ville inte Jesaja amma mer utan han klagade över en ohyggligt megafylld blöja. Tror jag det... dricka mjölk i nästan fyra timmar. Inte okej!
Gabriel låg död men Natael var självklart redan uppe och hade redan ätit frukost och gjort sig klar. 
..
Hur har jag fått en så ohyggligt morgonpigg pojke! 
Till top