Många vändor

Allmänt / Permalink / 0
..
Älskar den här buketten som nog nu börjar gå mot sitt slut. den var inte helfräsch heller när jag fick den. Födeseldagsbuketten! :)
Har alltid tänkt när jag på jobbet fått sätta ihop såna där maffiga buketter åt glada män som de ska ge åt sina fruar. Att en sån skulle jag vilja ha också.
Det är nåt med massa rosor alltså. 
..
Min älskade make har sannerligen varit i farten idag. Efter förskolan drog han iväg med pojkarna till stan och köpte hjälmar åt dem. Tydligen behöver man hjälm på vintern. Jag som helt outbildad förälder hade noll aning. Pinsamt. Jag förstår ju nu att de tunga snöflingorna kan hota de nätta barnens skalleben.
Men nu är det alltså fixat. Pojkarna är stolta över sina nya hjälmar. Nu kan de ställa sig på en snöhög och dyka ner på en isfläck med huvudet före om de vill. :D Tänk vilken glädje!
.. 
När han kom hem upptäckte vi att Natael hade feber sådär bara. Orhan for ut och köpte alvedon eftersom den precis var slut. (Bara såna där hemska rumppiller som jag undrar vem som uppfunnit. Nån knäpp typ. Omöjliga att handskas med och vem VEM vill få ett piller i rumpan?)
..
På kvällen kämpade jag med Jesaja som typ inatt bestämde sig för att hata mitt sjuka bröst. Och på eftermiddagen ville han inte ha med det att göra. "Det är kört!" sa jag och ville grina. Dömd till mjölkstockning för evigt.
Orhan for då snabbt iväg till Umeå IGEN för att köpa en mjölkpump. "Vi behöver ju ändå en så du kan pumpa ut mjölk när du ska iväg utan Jesaja!"
..
Som nån sorts superman.
Min man det. ;)
 
Till top