Älg i hasorna

Allmänt / Permalink / 0
Är det bara torsdag!!!??
Det var känslan när jag åkte hem från jobbet. Tiden går så långsamt på jobbet att det känns som en evighet. Helt hysteriskt.
Bra man har trevliga kollegor i alla fall. 
Parkeringen utanför var full men det var ingen i butiken. Galet.
Skönt jag hade kort dag.
 
 
På vägen hem såg jag en älg som jagade en man...
Eller nåt?
En älg sprang och framför cyklade en man. Mannen verkade inte veta om att han hade en älg flåsande i nacken. Han cyklade så fokuserat framåt. 
Jag menar om jag hade en älg i ryggen skulle jag cykla för glatta livet alt stanna och titta. Beroende på hur fredlig den verkat.
 
Funderade om jag borde ha gjort nåt! 
Tuta? I rusningstrafik hem från jobbet. 
Tvärnita och vråla till mannen att se sig om? "Du har en älgko i hasorna!!!"
Köra av vägen, köra omkull viltstängslet och ställa mig mellan älg och man?!
Ja, jag vet inte! 
Mest ville jag stanna och titta för jag var väldigt nyfiken på att se vad älgen ville mannen. Och hur han skulle reagera om han nånsin upptäckte. XD
Föreställer mig ett vrål och en cykel som ramlar ner i diket. 
Jag skrattar...
 
Så typiskt att man bara måste passera sånt så snabbt på e4an.
Till top