Blomsterananas

Allmänt / Permalink / 0
Ja ni som känner mig eller har läst ett tag vet min stora lycka när något ska blomma. 
Sånt som blommar ofta och återkommar är kanske en mindre lycka. Som porslinsblomman, kristi törnekrona och eldranka. Det är fint och jag blir glad. Kan stå där och titta men... ja man kan bli mätt. Inte så jag utropar min entusiasm för Orhan precis för varje nytt tillskott på kristi törnekronan!.
 
Nu är det faktiskt nåt helt nytt för mig! Har haft en sån blommande som liten. Ja men då köpte jag en blommande. Att något själv vill utveckla en blomma hos mig. Det är det som är lyckan. 
Nu är det blomsteranansen. Fick den från kyrkan när mamma rensade ur där. Så har ingen aning om hur blommarn behagar se ut. Men jag vet att blomsterananas brukar ha rätt spännande blommor. Exotiska!
 
Har den tillsammans med en ampellija och ett paradisträd. (Mamma slängde ihop allt jag skulle få i en kruka. Temporärt.. hehe... Och blomsteranansen har växt nå galet så den har typ dödat de andra. Nån dag ska jag plantera isär dem. Nån dag alltså... Kanske dela på anansen lite... så det inte står 25 stycken där i krukan. (tror det är mer planta än jord nu!) Men trots denna trängsel tänker den blomma! :D :D :D
 
Ja från ingenstans har en knopp dykt upp!!! Hur när liksom? Tittar ju där varje dag!!!
Ååååh ser fram emot att den öppnar sig. De blommorna står ju sig ett bra tag. Så blir mycket att njuta av nu varje morgon när jag brer en macka. Eller gör kvällsvälling till Jesaja!
Lycka!
Stor härlig blomma på g!
Till top