Den sista kunden

Allmänt / Permalink / 0
Då tar vi helg. En dag. Haha men den har jag sett fram emot.
Denna dag tyckte jag det kändes som om jag hann massor på. Den gick långsamt men var inte tråkig. Märklig kombo.
 
Mot slutet av dagen dök massa typer upp som skulle på kalas. Flera stora buketter. Det är kul. Folk som ger lite pengar för en bukett.
När jag äntligen fick stänga såg jag i ögonvrån en finklädd tjej kliva ur bilen.
Neeej!!!  Skyndade mot entren.
 
Ibland valsar folk in vid stägningstid. Typ tre minuter innan. Och trots att man drar igen, låser, drar in och står och väntar på dem. Råglor! så står de och funderar i evigheter. Kanske undrar om de ändå hinner ta sig en titt bland uteblommorna också. Så udda.
 
Hann fram precis samtidigt som henne.
"Va, stänger ni?!
" japp!" 
"Men jag hinner in och köpa en bukett va!" sa hon och sprang in innan jag hann svara. Helt normalt!
"Min kollega har stängt kassan!" drog jag till med. Haha. 
Hon frös till mitt i språnget. "Va? Åh nej!"
 
När någon frågar om de kan gå in lite tvärt och köpa en blomma.
 
Man har en hel dag på sig att köpa en stackars blomma och tycker ändå att man i butik lite schysst ska offra sig och stanna en stund till.
Lätt att tro att Jag aldrig längtar hem. Att jag tycker det är kul att jobba över gratis! XD
Till top