Draken i trädgården

Allmänt / Permalink / 0
När jag la pojkarna hörde jag mystiska ljud utanför fönstret. 
En bebis som grät. Eller jollrade. Helt klart.
Det lät som om den var på mamma och pappas veranda. What?!
 
Hörde ingen vuxen röst. Vars är föräldern? Har jesaja tagit sig ut? 
Är det egentligen från grannen det hörs?
Näe. Alldeles för nära. Det lät som om det var precis utanför fönstret.
 
Kanske var det en jatt? En fågel? Kanske hör jag i syne...
 
Plötsligt hördes ett "ho ho ho!"
En ljus och överdriven mansröst. En clown?
Vafalls? Värsta skräckfilmen? Vad gör de i trädgården? Med den läskiga rösten.
 
 
Jag ville inte gå innan barnen somnat. Natte undrade också vad det var.
"Inget! Sov nu!"
Men åh vad jag undrade. 
 
"Ho ho ho!" igen. Blandat med jollret. 
Står det verkligen en vuxen man i trädgården och leker med ett barn?
 
När barnen äntligen somnat rusade jag ut.
Plattan låg där. Bollibompa-appen. Det var draken som gått runt och snackat.
Bolli bolli....
Till top