En lång bilresa

Allmänt / Permalink / 0
Fick mig min tupplur igår. Sedan städades det och mot kvällen när barnen somnat och tvätten var klar packade jag och orhan.
Jag är så redo att ge mig av. Känns helt sjukt att jag ska jobba först.
Orka liksom.
Snacka om att denna dag kommer sega sig fram.
 
Jag har åkt denna väg så många gånger i mitt liv. Normalt btukar ju en sån väg blu tråkigt nen näe.. Inte denna!
Mamma och pappa flyttade ner när jag var typ fyra så jag har som vuxit upp med semester uppe i norra sverige.
Hade tidigare lite släkt i norrbotten också men på senaste tiden har jag inte varit så långt norrut.
 
Tycker ändå vägen är ok. Städerna är så strategiskt utplacerade. Det ger hopp. Har alltid fokuserat på det även som liten.
 
Örebro! (Efter örebro fick vi lyssna på cd-saga munken och kulan) 
Gävle (ja men då kände man att nu var man någonstans. Sträckan just mellan örebro och gävle är ju så seg så man dör. Ja det är där mest tid spenderas. Men när man väl är förbi..)
Sundsvall (aah norra sverige! Nu kommer lite fint att titta på. Höga kusten bron tex)
Örnsköldsvik (inte långt kvar!)
Umeå (om vi åkte dit. Skulle vi till lycksele hade vi ju redan svängt av.)
Framme!!
 
Nu ska vi ju åt andra hållet men tankarna är detsamma.
Ca 9 timmar i bil. Noll problem!
Jag har typ sett fram emot resan. Kvalitetstid med orhan faktiskt! Vi får massa tid att bara snacka. Det händer inte hemma så ofta tyvärr men när vi väl sätter igång kan vi prata länge. Det är mysigt.
 
Till top