Frälst

Allmänt / Permalink / 1
Så var lappis slut för i år. Vi hade funderat på att kanske åka dit en sväng till men blev inget med det. Känns lite långt bort.
 
Lappis (lapplandsveckan) är för er som inte vet en kristen konferens. (Tror jag man kallar det!) Ett stort tält med möte varje dag. Sen också seminarier, bibelstudium, barnmöten, ungdomsmöten... 
Det pågår en hel vecka och man kan bo där om man vill i tält, husvagn eller stuga. På området finns affär, cafe, grill, second hand, bokaffär osv osv..
Ja som en camping med kristet tema och mängder av gudstjänster.
 
Lappis är lite speciellt för mig. För det var som där Jesus blev verklig för mig.
Man har som kanske ingen speciell dag då man blev frälst när man växer upp i en kristen familj.
Det hela var ju alltid verkligt för mig. Jag trodde på bibeln. Jag bad. Orkade ibland upp på morgonen och iväg på möte haha..
Men det var ändå mammas och pappas tro. En självklarhet men inget speciellt. Inget kul! Inget spännande!!!
 
Från lappis -08
 
Det var på lappis, när jag var typ 12-13 tror jag, som jag mötte Jesus på riktigt och faktiskt kände nåt.
Fick förbön och jag kunde inte sluta grina. Det var en speciell känsla. Lycka, värme, kärlek. Ja, jag grina inte av stor sorg utan det var... Skönt.
Jesus älskar mig ju faktiskt!
 
Det var förövrigt en hemsk vecka. Jag var ensam. Jag och syrran var där ensamma. Alla kände nån,hade kompisar från församling. Jag vankade runt helt ensam. Tittade på folk, gick på barnmöte (för jag vågade inte in i ungdomstältet) Brukade alltid vara så på lappis för mig. 
Jag menar med detta att jag aldrig gillat lappis för att det varit kul. Det har aldrig varit kul!
 
Men den veckan fick ändå en bra utgång må jag säga.
Då jag blev frälst, på riktigt! Då blev det en verklighet. Spännande och fantastiskt att vara kristen!
#1 - - Anna:

Så det var där det hände! Jag minns inte att du sagt det...

Svar: Näe.. Vet inte om jag sagt nåt så!
men jag har skrivit det tidigare på min blogg. ;)
Petra Gashi

Till top