Hjortron

Allmänt / Permalink / 1
Förra året hittade jag inget och funderade om jag hade otur eller var sämst på att förstå vars hjortron växer. Eller om det helt enkelt inget fanns.
 
Nya tag i år. Kollade in samma ställen igår kväll och yihoo!
Inte helt färdigt förstås. Lite tidigt. Men hoppas på sol i veckan så får vi se.
Hann bara kolla in ett ställe nu, sen började det mörkna. Plus att jag typ gick vilse på en myr. XD 
 
Får se om jag håller mig till nästa helg eller redan idag beger mig ut och kollar läget på nå andra ställen hihi.
 
 
Märkligt ändå. Som liten hatade jag att plocka hjortron. Nu tyckte jag det var skönt. En frihet att lunka runt i skogen.
Mamma och pappa hade alltid bilen full med 10-liters hinkar med lock när vi på sommarn åkte norrut. Sen stanna vi efter vägen. Både här och där. Var det ett bra hjortronår stod vi stilla. 
Myggen åt en. Det var svettigt på myren och vi plockade så länge!!!
 
Minns ett tillfälle då jag vägrade följa med ut utan istället hängde i bilen. Tonåring säkert!
Blev jättekissnödig. Just typiskt.
Mamma, pappa och syrran kom aaaldrig tillbaka.
 
Vågade som inte lämna bilen där vid vägen. Olåst. Mamma och pappa hade tagit nyckeln. 
Ja nu i efterhand vet jag inte vad jag var orolig skulle hända men. Men som ung ni vet...
 
Till slut gick det inte längre. Det var typ inga bilar där mitt i skogen. Så jag satte mig bakom bilen.
Tror ni inte då att det kommer en buss!
En hel himla buss! Och jag upptäckte att bilen inte alls skyddade mig. Jag satt synlig för allmän beskådan!
Detta var ju som ni förstår i mina ungdoms dagar. Innan ett antal barn hoppat sönder mitt underliv. För jag knep och slängde mig in i bilen med byxorna runt vaderna. XD
Låg sen där i baksätet och dog pinsamhetsdöden. 
#1 - - Anna:

Ja det var tider det!
Men plocka nu duktigt till oss också!!!! ;p

Svar: Ska vi plocka till alla?!??!Ja om jag hittar nåt fint ställe där jag fyller 10-liters hinkarna. Då kan ni nog få! ;)
Petra Gashi

Till top