Inte bråka!

Allmänt / Permalink / 0
Ser plötsligt hjortron överallt. Ambitiösa människor som säljer på facebook.
Ja men då är det ju bara att orka sig ut igen och hitta en myr.
Har mina tvivel. Förra året kammade jag noll. Eller ett.
 
Men idag vet jag inte om jag orkar leta. Vill hitta på nåt förstås fast... Myren med alla tre pojkarna. Höhö..
Men först städning hur som helst.
Har redan satt igång pojkarna i sitt rum. Ett ypperligt tillfälle för dem att bråka.
 
 
Jag tycker ju de borde stå enade i uppgiften. Nu klarar vi det här brorsan. Samarbete. Vi mot tråkiga morsan!
Men nej. Antingen är det någon som gör för lite. Eller så slåss någon plötsligt. Eller så skulle de städa samma sak!!! Det enda jag får göra är att avsluta bråk.
Hjälper jag till brukar de bli så avslappnade att det blir bara jag som städat.
Så jag hoppar in när de tappar modet helt.
 
Haha nu hör jag en ny versision av daniel tigers städlåt eka från deras rum!
"Inte bråka, inte bråk, inget bråk, inte bråka idag..."
Gillar den. Kanske något alla borde sjunga när man städar.
Även jag kan bli lite sur när jag plockar. Orhan blir riktigt ilsk när han städar! 
Man känner sig lite ensam i sin duktighet. Någon som stör. Kanske blir det stökigt direkt man städat.
Ja ilskan ligger där under och bubblar.
En sång för oss alla!
Till top