Kontanter

Allmänt / Permalink / 0
Så var det äntöigen slut på de gamla kontanterna. Nej jag har inte jobbat särskilt mycket men känns skönt att ha en sort att hålla reda på. Och slippa klagomål över att få tillbaka gamla mynt. XD
 
En person hade ändå råkat missa detta och fick ledsamt gå hem med en gammal hundring som hon fått ut igår. Tokigt. Men klart. Det är lätt att missa. De har ju bara hållit på med detta i ett år. Vem kunde ana att det plötsligt var för sent!
 
 
 
Förstår föresten inte varför vissa fortfarande använder kontanter. Osmidigt tycker jag. XD man måste ju i vilket fall som helst ta ut dem med kortet.
Har jag kontanter, som jag fått någonstans kommer jag aldrig ihåg dem. Helt omöjligt att jag skulle leta efter kontanter vid kassan. Ofta ger jag bort dem så fort jag får möjlighet. Så skönt när den bördan hamnat i någon annans plånbok. 
 
Antar att sen när jag ska ge barnen nån sorts veckopeng kommer jag kanske använda kontanter mer. Då ska jag vara mer förstående mot kontantbärare!
Till top