Mornarna

Allmänt / Permalink / 0

Vad är det första du gör varje morgon? Beror ju på sovmorgon eller ej. Men oftast nåt med barnen. Kramas, pratar. Antingen med en kopp kaffe eller utslagen i soffan.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon? Öööööh... Tja kissa tar la ca 2 minuter?! Möjlugen jag återvänder senare och borstar tänderna... Kaaaanske håret också. Inte ofta.

Är frukost viktig? Ja tack! Döhungrig på morgonen.

Vad äter du till frukost? Varierar hejvilt. Flingor, pannkaka, macka, kex... Kaffe!

Är du morgontrött? Jag var det förr i tiden men nu har jag sällan nå problem de dagarna jag måste upp för att göra nåt. Kan vara på lite dåligt humör förstås.

Vad har du för alarm? Uuuääääääääh!!! Alt. "Mamma du måste fixa frukost. Jag når inte osten!" alt. "Mamma, pappa arg!"

Hur ser en perfekt morgon ut? Sova gott till i alla fall sju! Barnen är på gott humör. Vi har nåt gott till frukost hemma. Orhan har redan gjort kaffe och är glad att jag vaknar, inte sur pga haft en jobbig morgon. Alla äter frukost i harmoni. I lugn och ro utan att någon kräver hjälp eller ramlar och slår sig. Jag läser gärna nåt kul vid frukostbordet.

Vad är det bästa med morgonen? Öööh? Ja du det var en klurig fråga... Vet inte om jag tycker själva morgonen är bra?!

Hur går du helt klädd på morgonen? Sover ju bara i teeshirt. Sen jag fått barn pallar jag inte vara för lättklädd uppe. Förut hängde jag nog i teeshirten bara ett tag. Men nu. Uäck!Har nåt med smulor och spyor att göra. Får liksom äckelkänsla. Så på med gärna mjukbyxor och strumpor till teeshirten. Kanske en tjocktröja kallare tider.

Till top