Toast

Allmänt / Permalink / 1
"Hur gör jag med lunch?" undrade orhan. Ja eftersom orhan är sjuk och ibland plötsligt blur väldigt dålig ser vi till att ha det enkelt och klart. Inte att orhan är helt värdelös på att laga mat!
"Du gör toast idag!"( stekpannemacka med ost)
"Ah fast de gillar väl inte barnen?"
"Va? Jo de äter alltid bra när jag gör det? Vad gör du?"
"Hehe.."
"Bränner dem? Konsten ligger i att inte ha för hög värme min vän!"
".."
"Gör i ugn annars. Inte lika gott men.. Lättare!"
"Ok!"
 
Vid middagsbordet frågade jag barnen om dagen. Bland annat vad de åt.
Detta helt för att skapa ett trevligt samtal. Jag menar jag vet ju. Jag har gjort matlistan. Bestämt vad vi ska äta under veckan.  Jag har vetat länge att de ska äta bröd till lunch. Så jag är ju inte nyfiken på riktigt. Såna där tråkiga frågor man ställer barnen jämt!
 
"Vad åt ni för lunch?"
"En svart macka!"
#1 - - Anna:

Det var busigt av Orhan!

Svar: Busigt vet jag inte. KLANT!
Petra Gashi

Till top