Vännfors

Allmänt / Permalink / 0
Idag var det sommar. Det var på tiden!!!! 
Jag hade tänkt städa denna vackra dag och det kan man ju tycka är slöseri med finväder.
Det tyckte orhan med. När han vakna sa han.
"Jag mår bra familjen! Nu ska vi ut!"
 
 
Jag tittade lite på en karta och valde plats. Vi hamnade i vännfors... Långforsen. Och väldigt fin grillplats hittade vi där. Vi blev glatt överaskade. Ja man vet ju inte vars man hamnar när man bara tittar på en karta och följer nån väg som verkar gå ut till vattnet! Kan lika gärna vara ett hus eller en dyhög.
Fisket var det sämre med dock. Jag tror inte på vindeln. Samma nivå som örån och rickleån. Kan man alls få fisk i "större" rinnande vatten? Lyckas jag alltid välja fel fluga eller drag? Fel tillfälle?!
 
Solen gassade så tillslut var vi alla helt slut! Det kanske fiskarna var med...
Men nöjda med utflykten. Vi avslutade med en glass från donken!
Mera tid utomhus åt folket!
Till top